تبلیغات
همه چی دانلود...!!!؟؟؟؟؟ - چه بخوریم تا لاغر شویم؟
 
همه چی دانلود...!!!؟؟؟؟؟
دانلود مفتکی حق مسلم ماست!
                                                        
درباره وبلاگ

بنده رضا مختاری مفتخرم وبلاگم را در اختیار شما قرار دهم.
مدیر وبلاگ : رضا مختاری
مطالب اخیر
نویسندگان
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

دوشنبه 31 تیر 1392 :: نویسنده : رضا مختاری

شما فقط با ورزش لاغر خواهید شد!

اینکه "چه بخوریم تا لاغر شویم؟"، یکی از سئوالات مورد علاقه ی افراد چاق است، در حالی که بهتر آن است که بپرسند "چه نخوریم تا لاغر شویم؟"

ولی از آنجا که خوردن غذا یک عشق پنهان برای آنهاست، راه حل لاغری خود را نیز در آن می یابند.

البته باید اذعان نمود که غذا جزو لاینفک زندگی همه ماست و از طرفی یک لذت خدادادی است. پس اولا ما باید غذا بخوریم، و ثانیا باید از غذا لذت ببریم، وگرنه دچار اختلالات روانی خواهیم شد.

پس حالا چه باید بخوریم تا لاغر شویم؟ یا اگر وزن ما طبیعی است، دچار افزایش وزن نگردیم؟

نکات ذیل جواب خلاصه ای است به این سئوالات:

1- سبزیجات، حبوبات ، غلات سبوس دار و میوه جاتی که قندشان سریع جذب بدن نمی گردد و به عبارتی دارای قند پیچیده می باشند، را جایگزین مواد قندی ساده (مثل قند، شکر، شربت، آب نبات، شکلات، ژله و نوشابه) و انواع شیرینی جات نمایید. خیلی از افراد چاق همیشه به دنبال خوردن مواد قندی ساده حتی به میزان کم هستند تا دچار ضعف نگردند، ولی حقیقت آن است که استفاده از مواد قندی شما را در یک سیکل معیوب قرار می دهد که طی روز همیشه باید از آنها بخورید تا ضعف شما پایان یابد.

2- مصرف لبنیات کم چرب، تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی و روغن گیاهی مایع را باید در برنامه غذایی روزانه ی خود بگنجانید. ولی مصرف آنها بسته به شرایط بدنی، سن، جنس و نوع بیماری های همراه، بایستی تغییر یابد که نیاز به برنامه ریزی منظم توسط متخصصین تغذیه دارد.

3- مصرف انواع چربی های حیوانی، فست فودهای حاوی چربی اشباع (مثل پیتزا، ساندویچ های همبرگر و سوسیس و کالباس)، نوشابه های گازدار، شیرینی ها و مواد قندی سریع الهضم بایستی با محدودیت جدی همراه باشد. اگرچه حذف کامل این نوع مواد غذایی با توجه به عادات روزمره ی خیلی از افراد چاق شاید امکان پذیر نباشد، ولی محدود نمودن با برنامه و زیر نظر متخصص امکان پذیر و منطقی بوده و شما را در کاهش وزن بدون شمارش دقیق کالری دریافتی کمک می نماید.

4- مقادیر زیادی آب (حداقل 5 تا 6 لیوان در روز) بنوشید تا دیگر بین احساس گرسنگی و تشنگی دچار اشتباه نشوید، یعنی خیلی از مواقع فرد تشنه است، ولی فکر می کند گرسنه است.

5- از آنجا که مکانیسم طبیعی کنترل اشتها و سیری در خیلی از افراد چاق دچار اختلال است، اهمیت رفتاردرمانی و تغییر عادات غذایی و شیوه های زندگی، قبل از نکات فوق و ضروری تر از همه آنها باشد، زیرا شما را در ایجاد حس سیری به طور خودکار کمک می کند.

از بین عادات غذایی، رژیم غذایی منظم و کنترل سرعت غذا، از نکات اساسی در این زمینه است.

6- با توجه به این که خیلی از اوقات، ما خوردن را راهی برای کاهش استرس خود می دانیم، برنامه های آموزشی کنترل استرس از موارد مهم می باشد.

7- فعالیت بدنی منظم که ترکیب ورزش های هوازی (استقامتی) و نیز مقاومتی و کششی را شامل می شود، شما را در داشتن انتخاب غذایی آزادتر، کمک می کند.


دکتر حمیدرضا فرشچی

فوق تخصص دیابت و چاقی





نوع مطلب :
برچسب ها : چی بخوریم تا لاغر شویم+چند راه برای سریع لاغر شدن+برای لاغر شدن چه ورزش های بکنیم+لاغری+چاقی+چگونه لاغر شویم؟+راه های سریع لاغر شدن+عوارض چاقی+چگونه وزن خود را کاهش دهیم/بهترین راه برای لاغرشدن+]'، ki ghyv a، dl،
لینک های مرتبط :




شنبه 1 مهر 1396 05:31 ب.ظ
It's in fact very difficult in this active life to listen news on Television, so I only use internet for that
purpose, and get the most recent news.
جمعه 24 شهریور 1396 05:22 ق.ظ
I don't even know how I stopped up here, however I believed this publish
used to be good. I don't recognize who you are but definitely you're going to a well-known blogger when you
aren't already. Cheers!
جمعه 22 اردیبهشت 1396 08:18 ق.ظ
Excellent blog here! Also your site loads up fast! What host are you using?
Can I get your affiliate link to your host? I wish my website
loaded up as quickly as yours lol
سه شنبه 22 فروردین 1396 06:50 ب.ظ
Spot on with this write-up, I really feel this amazing site needs far more attention. I'll probably be returning to see more,
thanks for the information!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر